BREZ LEČE NI ENOLONČNICE

Leča je ena najstarejših kulturnih rastlin na svetu. Spada med stročnice. Bogata je z beljakovinami (kar 25g na 100g leče), selenom, cinkom, b vitaminom in železom. Priporoča se pri diabetesu. Zmanjšuje holesterol, zavira staranje in povečuje dobro voljo. Predvsem pa - ni ga čez žmohten okus, ki ga podeli jedem. Mogoče bi jo lahko celo imenovali ojačevalka okusa:)

Zraste do 50 cm visoko in ni ravno pogost prebivalec naših vrtov. Naredi stroke, v katerem sta dve do tri zrna. To pomeni, da rabimo celo polje za pol kile leče. Veliko prekopavanja, puljenja plevela in odpiranja strokov. Auč.

Poznamo ogromno vrst leč, pri nas lahko kupimo črno in rdečo, ki sta drobnejši in zeleno, ki je debelejša. Po kuhanju so vse nekako ...rjave. Če ste lečin začetnik, priporočamo rdečo, ki je najbolj blaga. Čas kuhanja leče je krajši kot pri fižolu in čičeriki, pa še namakati je ni treba! Za razliko od fižola, je leča izredno poceni, saj bio polkilski paket lahko dobite že za 2 evra, rdeča vrsta pa se kuha samo 10 minut in je odlična rešitev, kadar se nam mudi. Odlična je za športnike in otroke, po svetu pa jo jejo povsod tam, kjer si mesa ne morejo privoščiti, ali pa ga zaradi prepričanja ne uživajo. Najbolje izkoristimo njeno dobrobit, če jo uživamo skupaj z rižem.

Odlična ideja za poživitev sendvičev je lečin namaz:
Lečo skuhate in spasirate s paličnim mešalnikom, dodate žlico tahinija (sezamova pasta, ki jo dobite na policah z zdravo prehrano, ali pa sezam enostavno zmeljete v mlinčku), žlico olivnega olja in začimbe po izbiri: kumina, dimljena paprika, peteršilj, česen, poper.

Lahko pa si privoščimo tudi polpetke! Kuhano lečo zamešamo z jajcem, olivnim oljem, drobno narezano šalotko, grobo narezanimi lešniki in začimbami, ter dodamo še drobtine ali pa ovsene kosmiče, iz mase oblikujemo polpete, zlatorjavo popečemo v ponvi in hop, vegetarijanski burger je tu!

Rjava leča je fina tudi v solati: olive, motovilec, šalotka in češnjev paradižnik!


V najožji izbor pa nesporno pride lečina juha!
V posodi dno pokrijete z oprano lečo in dodate na kocke narezano zelenjavo: rdeče in rumeno korenje, podzemno kolerabo, pastinjak, por, lahko tudi čebulo in krompir, blitvo, brokoli....dodate jušne začimbe ter na koncu žlico olivnega olja..., ja ja, zagotovo bo požela aplavz! Pa še pomivat nam ni treba, hvala vam, enolončnice!

 

Create a Joomla website with Joomla Templates. These Joomla Themes are reviewed and tested for optimal performance. High Quality, Premium Joomla Templates for Your Site