ALI VESTE DA SLADKOR...

..... na možgane deluje podobno kot alkohol ali določene droge - pri mnogih otrocih lahko zaznamo odvisnost od sladkorja in odvisniško krizo, ki se kaže kot tečnoba, jok in nenehne zahteve po sladkarijah, ki se ponavljajo skozi ves dan?

- telesu ne prinaša nobenih koristi ampak samo redči vitamine in minerale, ki smo jih dobili s preostalo hrano in s tem slabi naš imunski sistem,  v takem okolju pa tudi  prebavni encimi ne morejo več opravljati svojih nalog, zato je motena prebava in presnova hrane?

- pogosto povzroča  odvisnost tudi pri odraslih, a se je žal ne zavedamo? Lahko pa naredite poskus – za dva tedna se odpovejte vsem, ampak res čisto vsem sladkarijam in izdelkom iz bele moke. Morda boste presenečeni. Najprej zgolj zaradi tega, kako težko je živeti brez sladkorja, nad tem, koliko sladkarij pojeste mimogrede in brez zavedanja, da ste jih, (piškotek ob kavici, košček čokolade ponudi sodelavka, rogljiček z marmelado med malico, posladek po kosilu) potem pa tudi nad prijetnim učinkom (pomirjevalni, energijski), ki ga ima sladkor.

-predstavlja enega glavnih krivcev za debelost in da to sploh niso maščobe, kot prevladuje zmotno mnenje? Sladkor namreč ni samo tisti sladkor, ki ga vidimo in ga imamo v našem sistemu zapisanega kot »sladkor«. Bela moka ter vsi izdelki iz prečiščene bele moke - piškoti, pecivo, kruh, njoki, cmoki, makaroni, krofi, rogljički, palačinke, sendviči, kos pice, zavitki, sirove štručke – se v telesu hitro razgradijo na sladkorje – zato se mnogi ne zavedajo, da je na koncu našemu telesu precej vseeno ali spijemo zgoščen industrijsko predelan sadni sok, pojemo eno belo žemljo ali pa nekaj žlic sladkorja – rezultat je malodane isti. Že če eliminirate dodani sladkor v prehrani, ga bo z vnosom polnozrnatih žit, sadja in zelenjave  čisto dovolj.

- povzroča staranje in na dolgi rok določene degenerativne bolezni?

- predstavlja povprečnemu Američanu 465 kcal od celotnega dnevnega vnosa kalorij, saj na dan poje 31 žličk dodanega sladkorja?

 

KAJ STORITI?

-Glejte nalepke na živilih. Računajte! V razpredelnici kjer piše »ogljikovi hidrati« ponavadi piše »od tega sladkorji«... in potem izračunajte – poravnana čajna žlička sladkorja pomeni 4 grame, zvrhana čajna žlička sladkorja pomeni 5 gramov. Torej če 100ml (1dcl) soka vsebuje 10g sladkorja, boste v kozarcu soka spili 20g sladkorja oziroma pojedli 4 zvrhane čajne žličke sladkorja. To je sicer malce prenapihnjena predstava, ker sadni sladkor ni čisto enak prečiščenemu industrijsko predelanemu, a pretiravamo, ker bi radi, da si vsaj malo predstavljate. Učinek je slab, kalorije so ogromne.

-Odločite se za manj škodljive nadomestke sladkorja, ki imajo vsaj nižji glikemični indeks kot beli sladkor, nekateri pa tudi manj kalorij. Ne posegajte po umetnih sladilih.

-Bodite pozorni pri napisih "brez dodanega sladkorja", ki še ne pomenijo "brez dodanega (ponavadi rakotvornega) umetnega sladila".

-Kupujte si manjša pakiranja sladic - mini čokolade, manjše zavitke piškotov, manjši puding, razdelite si en kos torte. Presenečeni boste, učinek po polovični porciji je skoraj isti.

-Pri otrocih vztrajajte pri manjših količinah, pa četudi bodo histerično zahtevali več. Sladica naj bo posebna nagradica, ne pa sestavni del prehrane. Sladkarije, ki jih dobijo za darilo, skupaj z njimi spravite v temu namenjeno škatlo in jih nagradite ob priliki. Spomnite se, da bi oni - če bi bilo možno - najraje živeli samo od bonbonov, lizik in sladkarij - ker pa jim želimo zdrav razvoj, jim na njihovo veliko žalost ne bomo uresničili te želje.

-Izbirajte temno čokolado namesto mlečne. Ne obupajte, če vam prva ne bo všeč, ko pa vam kakšna bo, si jo zapomnite. Cena ni pogoj za kakovost. Zapomnite si tudi procent kakava, ki ga je vsebovala in vam je bil še znosen. Tudi okus kakava se razlikuje glede na izvor kakavovca, nekateri kakavi v prahu imajo dodatke, nekateri pa so brez. Ko se vam bo okus spremenil, vam zagotavljamo, da ne boste mogli pojesti niti koščka mlečne, ker vas bo v grlu in ušesih kar zapeklo. Takrat veste, da ste zmagali. Poglejte si naš 50 sekundni video, ki ima na našem fb že 19.000 ogledov https://www.youtube.com/watch?v=VZF9r841dVo in si boste morda premislili, ko naslednjič napadete celo mlečno čokolado.

-Če je kriza pojejte sadje ali suho sadje, oreščke oblite s čokolado ali suho sadje oblito s čokolado. Naredite si shake iz kakava, banane in medu (ali datljev). 

-Nekaterih stvari enostavno ne kupite. Če jih je podzavestna roka vseeno skrivaj pretihotapila v košaro, jih dajte nazaj na polico in si podelite eno točko.

-Bodite pozorni na sladkorje pod krinko: koruzni sirup, ječmenov slad, dekstroza, maltoza

-Bodite pozorni na neopaženi, a navedeni sladkor v nepričakovanih izdelkih: kečup, kisle kumarice, ajvar, sadni jogurt, sadna skuta, čaji iz avtomata, ledeni čaj, kompot, gazirane pijače, "zdrave pijače", energijski napitki. Če res ne morete brez sladkorja, si lahko zelo okusen sadni jogurt pripravite tako kot to počnejo Francozi - žlička domače (ali pa kupljene čimveč odstotne) marmelade v navaden jogurt ali pa Grki - žlička domačega medu v navaden jogurt. Njami!

-Vsi trenutno moderni rastlinski nadomestki kravjega mleka vsebujejo od 50-60g sladkorja na liter (riževo mleko, sojino mleko, lešnikovo mleko, ovseno mleko). Mešajte z vodo, še vedno bo ostalo nekaj okusa.

-Slovensko Ministrstvo za zdravje bojda navaja za zgornjo (še priporočljivo) mejo 40g sladkorja na dan. No tega pa ne bomo komentirali. Pridte k nam na delavnico Ohranjanje optimalne teže ali pa delavnico Bioprakse.

 

 

 

Create a Joomla website with Joomla Templates. These Joomla Themes are reviewed and tested for optimal performance. High Quality, Premium Joomla Templates for Your Site